jump to navigation

Αναπαράγοντας στερεότυπα Μαρτίου 23, 2014

Posted by argos in Άτιμη Κοινωνία, Life, Politics.
Tags: , ,
trackback

Η αλήθεια είναι ότι δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με την παιδεία στην Ελλάδα, εκτός με ότι έχει να κάνει με το μεταπτυχιακό μου. Πρόσφατα όμως έπεσε σε δυο σποτάκια του Υπουργείου παιδείας όπου  στο ένα είχε ένα πιτσιρικά να κάνει τον τεχνίτη και να απορεί γιατί όλοι του λένε να γίνει δικηγόρος ενώ στο άλλο ένα κοριτσάκι που του άρεσε να σχεδιάζει ρούχα να ράβει και να τα στενεύει και να απορεί γιατί όλοι της λένε να γίνει γιατρός.

Ψάχνοντας λίγο παραπάνω βρήκα και μια ανακοίνωση του Υπουργείου όπου εξηγούσε και το λόγο ύπαρξης των δυο σποτ

Τα δυο διαφημιστικά σποτάκια συνοδεύονται από το ακόλουθο μήνυμα:

«…κάθε παιδί έχει ταλέντα και έχει δικαίωμα να τα αξιοποιεί για να είναι ευτυχισμένο στη ζωή του γιατί επιτυχία είναι να δουλεύεις πάνω σε αυτό που σου αρέσει σε αυτό που είσαι καλός. Το Υπουργείο Παιδείας έχει δρομολογήσει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για ένα εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο μπορείς να βρεις το δικό σου μονοπάτι και να βγεις στην αγορά εργασίας με δεξιότητες που θα σε κάνουν να πετύχεις σε αυτό που πραγματικά σου ταιριάζει σε αυτό που έχει προοπτική».

λίγο παρακάτω λέει

Παράλληλα γίνεται μια προσπάθεια να αντιστραφεί το κοινωνικό στερεότυπο, που επικρατεί στις περισσότερες οικογένειες, οι οποίες επιθυμούν να δουν τα παιδιά τους γιατρούς και δικηγόρους, δυο επαγγέλματα με κοινωνική καταξίωση. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι δυο πρωταγωνιστές αναρωτιούνται γιατί να γίνουν δικηγόρος ή γιατρός

Αλλά ας δούμε τα σποτάκια ένα-ένα πρώτα να δούμε τον μικρό Μπομπ τον Μάστορα που όλο μαστορεύει

Το παλικάρι είναι τεχνίτης όλα τα διορθώνει και το γουστάρει. Οι γονείς του όμως δεν θέλουν λέει να γίνει τεχνίτης, θέλουν να γίνει δικηγόρος. Παρ όλα αυτά όχι μονο του έχουν αγοράσει τα απαραίτηταεργαλεία για να κάνει τον τεχνίτη, αλλά έχουν καταφέρει να βρούνε και συσκευή με λυχνίες για να πειραματιστεί τ αγόρι μας. Μα με λυχνίες ρε φίλε το 2014; Ξέρουν πολλές συσκευές με λυχνίες σήμερα; Και όσες ξέρουν, είναι προσιτές, οικονομικά, στο παιδάκι; Το έχετε χάσει λιγάκι εκεί πέρα;

Αντιγράφω από Wikipedia

Although vacuum tubes have been largely replaced by solid-state devices in most amplifying, switching, and rectifying applications, there are certain exceptions. In addition to the special functions noted above, tubes still have some niche applications.

Vacuum tubes are much less susceptible than corresponding solid-state components to transient overvoltages, such as mains voltage surges or lightning, or the electromagnetic pulse effect of nuclear explosions. This property kept them in use for certain military applications long after more practical and less expensive solid-state technology was available for the same applications.[23]

Vacuum tubes are still practical alternatives to solid state in generating high power at radio frequencies in applications such as industrial radio frequency heating, particle accelerators, and broadcast transmitters. This is particularly true at microwave frequencies where such devices as the klystron and traveling-wave tube provide amplification at power levels unattainable using current semiconductor devices. The household microwave oven uses a magnetron tube to efficiently generate hundreds of watts of microwave power.

Tubes are less likely than semiconductor devices to be destroyed by the electromagnetic pulse produced by nuclear explosions[23] and geomagnetic storms produced by giant solar flares.[24]

Το κοριτσάκι βέβαια έχει βρει την κλίση της,

Από μικρή στενέυει ρούχα, ράβει, σχεδιάζει. Μόνη της τα έμαθε προφανώς. βρήκε δε και μια παλιά ραπτομηχανή, υποθέτω ότι θα την επιδιόρθωσε ο πιτσιρικάς με τις λυχνίες, και βέβαια αναρωτιέται γιατί όλοι της λένε να γίνει γιατρός. Μα πόσο χαζό είναι; Προφανώς της το λένε γιατί ράβει τόσο καλά.

Αλλά ας πάμε λιγάκι στην ουσία του post μου. Δεν ξέρω για ποιο λόγο πραγματικά το Υπουργείο μπήκε στην διαδικασία αυτή. Θα μπορούσε να είναι γιατί ήθελε να δώσει λεφτά σε φίλο διαφημιστή, θα μπορούσε να είναι γιατί τα πανεπιστήμια στοιχίζουν και θέλει να στείλει τα παιδιά εκτός πανεπιστημίου, όπου εκεί θα είναι τα δικά τους παιδιά. Θα μπορούσε όμως να είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο λέει ότι τα έκανε

… μια προσπάθεια να αντιστραφεί το κοινωνικό στερεότυπο, που επικρατεί στις περισσότερες οικογένειες, οι οποίες επιθυμούν να δουν τα παιδιά τους γιατρούς και δικηγόρους…

και προσπαθώντας λοιπόν να αντιστρέψει αυτό το κοινωνικό στερεότυπο, αναπαράγει, εν έτη 2014 το κλασικό στερεότυπο αγοριού και κοριτσιού;

Το αγόρι γίνεται τεχνίτης, αντρική δουλειά και το κορίτσι μοδίστρα με τα υφασματάκια της και τα ροζ και κόκκινα κουτιά πάνω από το κρεβάτι της

Μα καλά αυτή η γραμματεία ισότητα υφίσταται; Υπάρχουν άνθρωποι εκεί που δουλεύουν και δεν μήνυσαν το Υπουργείο; Αυτή είναι η Ευρώπη την οποία οραματίζονται και θέλουν να έχουν;

Αν έχουν ξεμείνει από ιδέες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την παρακάτω

Αρέσει σε %d bloggers: