jump to navigation

Farewell and go to hell, my beloved tourists Νοέμβριος 26, 2010

Posted by argos in Άτιμη Κοινωνία, Politics, Thessaloniki.
trackback

Έχουμε μάθει να ζούμε με την κρίση ένα χρόνο τώρα. Ελπίδα και φως δεν βλέπουμε πουθενά. μεγάλα λόγια ακούμε παντού. Διαύγεια, διαφάνεια, καινοτομία εξωστρέφεια και φρούδες ελπίδες για πράγματα που επιθυμούμε να αλλάξουν σε ένα χρόνο όταν παγειώθηκαν σε βάθος όχι χρόνων αλλά αιώνων.

Ανεβαίνει ο ΦΠΑ στο ψωμί και στο γάλα των παιδιών μας αλλά εμείς είμαστε χαρούμενοι που ενισχύεται ο τουρισμός με την μείωση του ΦΠΑ στην διανυκτέρευση. Δηλαδή αν πεινάει το παιδί και δεν έχουμε να πληρώσουμε το γάλα του δεν έχουμε παρά να πάμε να κοιμηθούμε σε κανα ξενοδοχείο μπας και το ταΐσουν το πρωί…

Αυτό το post όμως δεν έχει να κάνει με την κρίση, αλλά με τον τουρισμό. Τον τουρισμό που τόσο ενδιαφέρεται γι’ αυτόν η κυβέρνηση αλλά και ο νεοκλεγείς δήμαρχος της Θεσσαλονίκης.

Δεν ξέρω πόσοι από σας θυμάστε το καλοκαίρι που ο Νομάρχης της καρδιάς μας, σημερινός Μακεδόνας της καρδιάς μας,γυρνούσε από το λιμάνι στο αεροδρόμιο και χόρευε με τους τουρίστες που έρχονταν, κάνοντας του να πιστεύουν ότι είναι ο τρελλός του χωριού. Για όσους δεν το θυμούνται ακολουθεί και φωτό της εποχής

Τζάμπα γελιοποιόταν ο περιφερειάρχης της καρδιάς μας. Άγνωστες δυνάμεις, ακόμα και μετά την εκλογή του ξεκίνησαν να καταστρέφουν το έργο του. Ακολουθεί ένα εκπαιδευτικό video, που αν βαριέστε να το δείτε ολόκληρο, δέστε μόνο την αρχή του και μετά πάτε κατ’ ευθείαν στο 7:27 μέχρι τέλος. Θα πείτε τον δεσπότη Παναγιώτη και θα δείτε και τον Χριστό Φαντάρο

Το video το βρήκα μέσω του http://immenseblue.gr

Υποθέτω ότι προσέξατε ότι είναι αφιερωμένο σε κάποιον άνθρωπο που πιθανόν να χάθηκε νέος. Πιστέυω ότ ι προσέξατε την ανακρίβεια τις αναφοράς του Λευκού Πύργου ως βυζαντινού. Θα προσέξατε ότι η Οθωμανική περίοδος αναφέρεται σαν Ottoman Yoke period (Περίοδος Οθωμανικού ζυγού). Θα είδατε ότι αυτό που μας έδειξε ήταν το «κρυφό σχολείο», το παιδομάζωμα, τον Κοσμά τον Αιτωλό προκειμένου να μας οδηγήσει στους ήρωες της επανάστασης του 21. Εκεί που γίνεται της μουρλής είναι στην σύγχρονη Ελλάδα όπου μπλέκει τον Καραθοδωρή (αγαπημένο του Λιακόπουλου), τον Καποδίστρια, Τρικούπη, Βενιζέλο, Ποντιακή γενοκτονία, Παύλο Μελά, τορπιλισμό τςη Έλλης, ΟΧΙ, μεταπολίτευση Καραμανλή που δακρύζει για την Μακεδονία, παπανδρέου, Ισαάκ και Σολωμού, Ηλιάκη και τα αθλητικά μας κατορθώματα.

Θα μου πεις και σένα ρε φίλε τι σε κόφτει; Έτσι βλέπει το παλληκάρι την Ελλάδα.

Προφανώς και δεν με κόφτει. Το video είναι δικό του όπως και το site. Θα ήθελα όμως κάποιος να μου εξηγήσει πως γίνεται, το ίδιο ακριβώς video με αυτό το περιεχόμενο και την χάλια ποιότητα έπαιζε σε μια τουλάχιστον οθόνη του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης σε ατέρμονο loop.

Πως θα ξαναέρθει ο Βούλγαρος τουρίστας όταν φεύγοντας στην αίθουσα αναμονής μετά το check βλέπει τον Vasileio the Bulgarian Slayer;

Ποιός Τούρκος τουρίστας θα ξανάρθει; Ιταλός; Γερμανός; Έλληνας;

Αυτές οι οθόνες, πέρυσι, τέτοια εποχή, χρησιμοποιούνταν από το ΚΜΣΤ, φέτος δεν ξέρω από ποιόν. Αυτό που ξέρω είναι ότι βρίσκονται σε χώρο που ανήκει ακόμα στο ελληνικό κράτος και από όπου περνάνε τουρίστες που σαν τελευταία εικόνα της χώρας μας κρατάνε αυτό το χάλι.

Για του λόγου το αληθές ακολουθεί το video που τράβηξα στις 6 η ώρα το πρωί την Δευτέρα 22/11/2010. Άντε γεια

Advertisements

Σχόλια

1. Κώστας Μπουκουβάλας - Νοέμβριος 26, 2010

Θα πρσοπαθήσω σου εξηγήσω εγώ. Αυτό μπορεί να συμβεί πολύ εύκολα καθώς το ασύρματο Wi-Fi που προσφέρει το αεροδρόμιο Μακεδονία είναι δωρεάν και δεν υπάρχει κάποιου είδους WEP ή WPA key γεγονός που το καθιστά εξαιρετικά ευάλωτο σε επιθέσεις.

Πιθανόν δε, αν υπάρχει κάποιο ασύρματο δικτυακό… κουβάρι που να καταλήγει στην τηλεόραση*, να μπορεί κάποιος να κάνει προβολή της δικής του οθόνης στη τηλεόραση.

*
1) Υπολογιστής συνδεμένος στο ασύρματο δίκτυο και frontend την οθόνη

2) Η οθόνη να είναι συνδεμένη με προβολέα ο οποίος έχει ασύρματη συνδεσιμότητα με όποιον το επιχειρήσει να συνδεθεί

Θες κι άλλα; Μπορώ να δώσω άπειρες πιθανές περιπτώσεις

Προσωπικά έχοντας αυτό το παιχνιδιάρικο πνεύμα θα ήταν τα παραπάνω που θα σκεφτόμουν πρώτα. Γιατί να κάνουμε κακές σκέψεις;

2. Κώστας Μπουκουβάλας - Νοέμβριος 26, 2010

Διόρθωση: προβολέα/ δέκτη

3. argos - Νοέμβριος 26, 2010

Μη προσπαθείς, κάηκες.
Το σύστημα δεν έχει καμία σύνδεση με κανέναν τρόπο. Το υλικό φορτώνεται με CD/DVD το ξέρω γιατί πέρυσι χρειάστηκε να πάμε με σκάλα και αλλάξουμε το υλικό για το φεστιβάλ κινηματογράφου. Δεν είναι Digital Signage νέας γενιάς. Ο τεχνικός μάλιστα που συνεργάζεται με το ΚΜΣΤ εντυπωσιάστηκε με το γεγονός ότι εμπορευόμασταν software που μπορούσε να τα κάνει όλα αυτά απομακρυσμένα.
Μη βιάζεσαι να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα. Επίσης ακόμα και τα πράγματα να ήταν όπως τα λες, κανένας δεν είδε το χάλι;

4. Κώστας Μπουκουβάλας - Νοέμβριος 27, 2010

Αν είναι έτσι όντως, τότε είναι λυπηρό αρχικά το οτι παίζει αυτή η τηλεόραση περιεχόμενο youtube και διπλά λυπηρό το οτι παίζει το συγκεκριμένο βίντεο.

Υπάρχουν ένα σωρό καταπληκτικά βίντεο που προβάλλουν τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική ιστορία δια μέσου των αιώνων για τα οποία έχουν ξοδευτεί πακτωλοί χρημάτων από τα κοινοτικά πλαίσια στήριξης. Το youtube βρήκαν;

Μιας και έπιασες όμως και αυτό το θέμα επέτρεψέ μου να προσθέσω και κάτι ακόμα. Τα info-kiosks που υπάρχουν στην έξοδο των αφίξεων είναι εξίσου τραγικά και παρωχημένα τεχνολογικά (obsolete). Μήπως θα πρέπει να πάψουμε να αντιμετωπίζουμε τους επισκέπτες ως «τουρίστες» αλλά να τους συμπεριφερόμαστε περισσότερο ως «ταξιδιώτες». Έχουν ευθύνη και αυτοί αλλά πιστεύω – όπως και εσύ με το post αυτό – πως είναι στο δικό μας χέρι να τους κερδίσουμε. Νομίζω εκεί είναι η ρίζα του προβλήματος.

5. Δημήτρης Αθανασόπουλος - Νοέμβριος 27, 2010

Το λυπηρό γεγονός είναι ότι ένα βίντεο ιδιώτη υποκαθιστά την ελληνική πολιτεία.
Εξίσου λυπηρό είναι το γεγονός ότι αγνοείς την ελληνική ιστορία. Γιατί ο Βασίλειος λεγόταν Βουλγαροκτόνος και η περίοδος (σε σχέση με την Ελλάδα) ήταν πράγματι Οθωμανικός ζυγός. Το μοναδικό μη ιστορικό γεγονός ηταν το «κρυφό σχολειό». Όλα τα υπόλοιπα που εσένα σε ενοχλούν δεν παύουν να είναι ιστορικές αλήθειες (και η -παγκόσμιας αναγνώρισης- προσωπικότητα του Καραθοδωρή- ασχέτως αν την προβάλει ή όχι ο οποιοσδήποτε). Το θέμα είναι πότε θα πάψουμε να είμαστε κομπλεξαρισμένοι με την ιστορία μας ή να αισθανόμαστε ένοχοι μήπως ενοχλήσουν τους Τούρκους τουρίστες το παιδομάζωμα και την ποντιακή γενοκτονία. Μην μπερδεύουμε τον πατριωτισμό, την εθνική υπερηφάνεια, με τον εθνικισμό και την άκρατη προγονολατρεία. Τουλάχιστο το βίντεο είναι «έντιμο» και το δείχνει ότι είναι αρκετά υπερπατριωτικό. Το σχόλιο σου που μπλέκει τη διαύγεια, με το «γάλα των παιδιών μας», τον Ψωμιάδη και την ευθιξία των ξενων τουριστών, πως χαρακτηρίζεται;

argos - Νοέμβριος 27, 2010

Δεν την αγνοώ αγαπητέ μου. Όντως λεγόταν έτσι όπως και η περίοδος (σε σχέση με την Ελλάδα) ήταν πράγματι Οθωμανικός ζυγός. Σε σχέση με τους τουρίστες; Δεν ψέγω το video, εκτός από την ποιότητά του τεχνικά, ψέγω το ότι παίζει σε σημείο που περνάνε κάθε μέρα τουρίστες που αυτά είτε τους είναι αδιάφορα είτε, ανάλογα με την εθνικότητά τους, προσβλητικά.
Επίσης επειδή βλέπω ότι είσαι καταρτισμένος, υποθέτω ότι γνωρίζεις ότι διεθνώς δεν είναι αναγνωρισμένη καμία Ποντιακή γενοκτονία.
Το σχόλιό μου είναι πεντακάθαρο και αφορά την «προσπάεθεια» διαφόρων ταγών της πολιτικής ζωής στο να ενισχύσουν τον τουρισμό της πόλης. Αυτό που κάνει είναι να καταδείξει την αδυναμία τους όταν δεν μπορούν να ελέγξουν το μήνυμα που θέλουν αν περάσουν, ή μήπως θέλουν να περάσουν αυτό το μήνυμα;

Θα συμφωνήσω απόλυτα με αυτό που λες «Μην μπερδεύουμε τον πατριωτισμό, την εθνική υπερηφάνεια, με τον εθνικισμό και την άκρατη προγονολατρεία.»

6. antonis_x - Νοέμβριος 27, 2010

Εξαιτίας του γεγονότος ότι είναι φτιαγμένο από ιδιώτη (δεν θα τον κρίνω για τις ιδέες του, δεν είναι της στιγμής), είναι γεμάτο με στοιχεία που, έτσι όπως παρουσιάζονται, μόνο οι Έλληνες τα αντιλαμβάνονται πλήρως και με τη μία. Άντε να εξηγήσεις σε ένα τουρίστα μέσα σε 5» ποιός ήταν ο Χρυσόστομος Σμύρνης και γιατί τον παίζει το βίντεο, ή πού είναι τα Δερβενάκια φερ’ειπείν.
Συν τοις άλλοις, οι υπότιτλοι είναι απαράδεκτοι (επιπέδου «the planetman he lekiased me»).

Ακόμα και το βιντεάκι που παίζει στους συρμούς του Μετρό στην Αθήνα μπορεί να ρέπει προς το κιτς, αλλά τουλάχιστον είναι πιο προσεγμένο.

7. ο δείμος του πολίτη - Νοέμβριος 27, 2010

Παιδιά και μόνο η προβολή είναι απαράδεκτη. Ένα τέτοιο βίντεο δεν μπορεί να παίζει σε διεθνές αεροδρόμιο (ούτε καν στα ΚΤΕΛ), επειδή ακριβώς είναι σωβινιστικής λογικής. Οι ευθύνες για κάθε λόγο είναι του διοικητή.

8. k2 - Νοέμβριος 27, 2010

Έχω μείνει άφωνη. Ειλικρινά, δεν ξέρω τι να (πρωτο)πω.
Πρώτο και βασικότερο λάθος: η αντίληψη περί συνέχειας του ελληνικού έθνους ανήκει στον 19ο αιώνα κι έχει προ πολλού ξεπεραστεί. Επρόκειτο για μια κατασκευή, αυτή της της εθνικής ιστορίας, πολύ χρήσιμη τότε, απολύτως ξεπερασμένη σήμερα. Δεύτερον, πρόκειται για έναν αχταρμά από προσωπικότητες, οι περισσότερες απ’τις οποίες είναι αξιόλογες, αλλά όλες μαζί και έξω απ’τα συμφραζόμενά τους δεν λένε απολύτως τίποτα – μου θυμίζει εκείνη την απαράδεκτη εκπομπή του Σκάι, τους «Μεγάλους Έλληνες». Τρίτον: όχι, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για «οθωμανικό ζυγό», αλλά για οθωμανική περίοδο ή οθωμανική κυριαρχία. Κι αυτό για τον απλούστατο (για επαγγελματίες ιστορικούς, κι όχι για ανθρώπους που οι μόνες τους γνώσεις προέρχονται απ’τη στρεβλή ιστορική παιδεία του σχολείου) λόγο ότι το «ζυγός», εκτός του ότι περιέχει αξιολογική κρίση (και στην Ιστορία δεν δικάζουμε), δεν είχε κανένα νόημα και καμία λειτουργικότητα εκείνη την εποχή. Οι άνθρωποι εκείνης της εποχής δεν το βίωναν ως «ζυγό» και δεν έχουμε καμία δουλειά να τους βάζουμε εμείς λόγια στο στόμα. «Ζυγός» ή «κατοχή» (π.χ. γερμανική κατοχή) υπάρχει όταν προηγουμένως έχει υπάρξει ένα κυρίαρχο έθνος-κράτος, του οποίου η νομιμοποίηση στηρίζεται στους πολίτες του. Κάτι που δεν ισχύει για το 1453: οι άνθρωποι και πριν και μετά απ’αυτή την ημερομηνία δεν ήταν πολίτες, ήταν υπήκοοι – έναν βασιλιά (αυτοκράτορα ή σουλτάνο) είχαν πάνω απ’το κεφάλι τους, και το μόνο που ήθελαν ήταν ασφάλεια και σταθερότητα, να ξέρουν πού πληρώνουν τους φορούς τους και οι εκπρόσωποι της εξουσίας να μην αυθαιρετούν. Ας μην περάσω στα επιμέρους, για το ανύπαρκτο κρυφό σχολειό, τον ανύπαρκτο ρόλο της Εκκλησίας στην Επανάσταση κλπ.
Όχι ότι με εξέπληξε το βίντεο. Αν τα βάλεις κάτω, αυτά ακριβώς μας μαθαίνουν και στο σχολείο, αυτά προβάλλονται και επισήμως: να θυμίσω μόνο την κιτς τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων το ’04 και την απαράδεκτη σειρά ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ «Η Μεγάλη Αλλαγή». Η ιστορική παιδεία έχει απαξιωθεί τόσο πολύ ώστε να νομίζει ο καθένας, χωρίς να είναι ιστορικός, ότι μπορεί να αφηγηθεί όλη την ελληνική ιστορία (από κτίσεως κόσμου, λες κι ακόμα κι οι δεινόσαυροι που έζησαν στην Ελλάδα θεωρούσαν τους εαυτούς τους Έλληνες) σ’ένα δεκάλεπτο βίντεο. Μ’αυτή τη λογική κι εγώ, αν και δεν είμαι γιατρός, μπορώ να πω στον θείο μου τι χάπια να πάρει για την πίεση. Όχι ότι δεν έχουν ευθύνη κι οι ιστορικοί: άλλοι μένουν προσκολλημένοι στην εθνική ιστορία, κι απ’αυτούς που θέλουν να την ξεπεράσουν, μερικοί (όχι όλοι, αλλά γύρω απ’αυτούς γίνεται φασαρία κι αυτοί ακούγονται) νομίζουν ότι ο τρόπος για να ξορκίσουν το φάντασμα της εθνικής ιστορίας είναι να χρησιμοποιούν ευγενικές εκφράσεις ή να στογγυλεύουν τα γεγονότα. Το θέμα σε καμία περίπτωση δεν είναι ν’αρνηθούμε τα ιστορικά γεγονότα, αλλά να τα βλέπουμε μέσα στα συμφραζόμενά τους, μέσα στην εποχή τους κι όχι κρίνοντάς τα εκ των υστέρων.
Συγγνώμη, μακρυγόρησα, αλλά το ποστ σου χτύπησε ευαίσθητη επαγγελματική χορδή 🙂

9. Poetic Justice - Νοέμβριος 28, 2010

Ε, καλά, τρέξαν πανικόβλητοι οι εθνομηδενιστές να συνδράμουν, μην τυχόν και χάσουν το δώρο Χριστουγέννων για «το γάλα των παιδιών τους», μέρες που είναι μεσούσης της κρίσης.

Η Ιστορία δεν αλλάζει, δεν παραχαράσσεται, δεν ξεχνιέται, ο κόσμος να χαλάσει.

Τώρα, όσον αφορά την ουσία της ανάρτησης, θα συμφωνήσω. Θέλεις, φεύγοντας ο τουρίστας, να έχει τις καλύτερες τελευταίες εικόνες: μία σεκάνς από ωραία ελληνικά τοπία από όλη την επικράτεια, έξυπνα φτιαγμένη, με καλή μουσική, είναι σίγουρο ότι θα αφήσει ένα ευχάριστο aftertaste, θα βοηθήσει να περάσει ο χρόνος σε «ενδεχόμενες» καθυστερήσεις (pun intended), θα δώσει ιδέες/προορισμούς για επιστροφή του τουρίστα, άσε που του δίνεις υλικό (στοιχειώδες, έστω) για διαφήμιση σε φίλους και γνωστούς του. Μια καλή τουριστική προβολή πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και προσεγμένη από το Α ως το Ω: δεν μπορείς να ξοδεύεις εκατομμύρια για προβολή στο εξωτερικό, και στο αεροδρόμιο να πετάς άκαιρα βιντεάκια από το youtube.

10. Kάρολος Πολσεμάνογλου - Νοέμβριος 30, 2010

«Secret School»? 1821 AC? (Tι είναι; Εναλλασσόμενο ρεύμα; ) Ή θα γράψεις AD (Anno Domini) ή το κοσμικότερο CE (Common Era).

Tο βίντεο δεν είναι πολύ κακό αισθητικά, αλλά είναι καταληπτό μόνο από Eλληναράδες του καναπέ που ψηφίζουν εκτρώματα τύπου FC AEL ARENA. (Όποιος Λαρισαίος δεν καταλαβαίνει το γελοίο του πράγματος ας πρόσεχε).

Tην θεώρηση της ιστορίας δεν την σχολιάζω.

Ξένοι, όπως Δυτικοευρωπαίοι και ειδικά Aμερικανοί δεν θα καταλάβουν και πολλά πράγματα. Tο βίντεο δεν είναι κατάλληλο για την δουλειά.

Προφανώς κάποιος το είδε στο YT το βρήκε κεγαμό μιλάμε, το κατέβασε το έκαψε σε δισκάκι και το έχωσε στην συσκευή στο αεροδρόμιο να γουστάρει, νομίζοντας ότι έτσι κάνει μάθημα ιστορίας στους κουτόφραγκους.

11. Μια φιλη - Δεκέμβριος 6, 2010

εισαι μεγαλος μαλακας ρε αργος. μα μεγαλος μαλακας. και αντε στα μπλογκ να εισαι μαλακας, αλλα ρε φιλε στην παρεα εισαι απαραδεκτος. Ποιος πεθανε και εγινες βασιλιας εσυ? που και που βουλωνε το λιγο και ακου… γιατι την προηγουμενη εβδομαδα τιποτα δεν καταλαβες.

argos - Δεκέμβριος 7, 2010

Είναι αλήθεια δεν κατάλαβα τίποτα γιατί :
α)δεν γνωριζόμαστε
β) αν είχες τέτοια άποψη για μένα όχι φίλη δεν θα ήσουνα, δεν θα μ’ έκανες παρέα
γ) Δεν χρειάζεται να πεθάνει κανείς για να γίνω κάτι (αυτό είναι προνόμιο άλλων)
δ) δεν χρειάζεται να πάρω κανένα αξίωμα αυτά τα κυνηγάνε πατώντας επί πτωμάτων άλλοι
Τώρα έχεις να πεις κάτι πάνω στο θέμα ή οι εντυπώσεις που ήθελες να δημιουργήσεις φτάνουν;


Sorry comments are closed for this entry

Αρέσει σε %d bloggers: