jump to navigation

Μήλα με αχλάδια Μαΐου 8, 2008

Posted by argos in Άτιμη Κοινωνία, Politics, Thessaloniki.
Tags: ,
trackback

Έχω δει αρκετά πράγματα στην ζωή μου αλλά δεν θα παύει να με εκπλήσσει το πόσο ηλίθιο μπορεί να με περνάνε οι διάφοροι ιθύνοντες/πολιτικά πρόσωπα καιδεν ξέρω τι άλλο. Από κοντά τους σιγοντάρουν, τουλάχιστον μ ετην σιωπή τους οι τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.
Το καινούργιο κρούσμα έχει να κάνει με τον συντοπίτη μου κ. Τόσκα, διορισμένου προέδρου του ΣΑΣΘ που όπως διαβάζω στο πρωτοσέλιδο αλλά και στο άρθρο του «Αγγελιοφόρου» που υπάρχει μέσα λέει :

Η φετινή αντισταθμιστική καταβολή από το Δημόσιο προς τον OΑΣΘ θα είναι περίπου 100 εκατ. ευρώ, ήτοι σε δέκα χρόνια θα μπορούσε να κατασκευαστεί ακόμη μια γραμμή μετρό. Oι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές. Κι ο OΑΣΘ είναι μια καλή περίπτωση διαχείρισης. O όμιλος OΑΣΑ κοστίζει κάθε χρόνο στο Δημόσιο 350 εκατ. ευρώ.

Δηλαδή μας λέει ο κ. Τόσκας ότι ένας κρατικός οργανισμός που εξυπηρετεί 84 Δήμους και περίπου 5.000.000 ανθρώπους κοστίζει περίπου 3 φορές περισσότερο από ένα ιδιωτικό που εξυπηρετεί 1.000.000 σε μικρότερη έκταση και ότι αυτό θεωρείται θετικό προς τον μικρότερο οργανισμό;
Και καλά αυτός τα λέει, κανένας δεν βρέθηκε να του πει ότι από το δημοτικό μας μάθανε να μη συγκρίνουμε μήλα με αχλάδια;

Σχόλια

1. xBerliner - Μαΐου 9, 2008

Και γιατί ο ΟΑΣΑ είναι κρατικός οργανισμός? Μπορεί να μην είναι 100% ιδιωτικός (όπως ο ΟΑΣΘ?) αλλά ούτε 100% δημόσιος είναι (π.χ. συμμετοχή της Αττικό Μετρό).
Τέλος πάντων έχειw δίκιο στους αριθμούς: 350 εκ κόστος για 5 εκ επιβάτες από τη μια, 100 εκ κόστος για 1 εκ επιβάτες από την άλλη.
Σύμφωνα με τη (γραμμική) λογική σου ο ΟΑΣΘ θα έπρεπε να κοστίζει 70 εκ.
Όμως τα πράγματα δεν είναι απαραίτητα γραμμικά. Έχει να κάνει με την χωροταξική κατανομή του πληθυσμού: π.χ. αν όλοι έμεναν σε μια μακρόστενη λωρίδα χρειάζεσαι λιγότερες γραμμές λεωφορείων αλλά μεγαλύτερα δρομολόγια, ενώ αν έμεναν εντός ενός κυκλικού δακτυλίου περισσότερα αλλά μικρότερα δρομολόγια. Και η αλήθεια πρέπει να είναι κάπου στη μέση. Και επειδή μπαίνει μέσα κύκλος (άρα εμβαδόν -που λογικά είναι ανάλογο του πλυθησμού- είναι ανάλογο του τετραγώνου της ακτίνας/μήκους δρομολογίου) η γραμμικότητα χάνεται.

2. xBerliner - Μαΐου 9, 2008

Και για να συμπληρώσω η σκέψη του Τόσκα δεν είναι γραμμική είναι μανιχαϊστική (ακριβό/φθηνό).
Η δική σου είναι γραμμική (καλύτερη από τη μανιχαϊστική) αλλά δεν παύεις και εσύ να συγκρίνεις μήλα με αχλάδια (απλώς τα μήλα και τα αχλάδια σου έχουν το ίδιο χρώμα).

3. argos - Μαΐου 9, 2008

@xberliner
Σαφώς και δεν είναι γραμμικά, απλά τις ηλίθιες συγκρίσεις, γιατί έτσι βολεύει τις έκανε ο κ. Τόσκας. Εγώ απλά φρόντισα να κάνω μια που δεν τον βολεύει.
Στο παράδεθγμα που δίνεις πρέπει να λάβεις υπ’ όψη σου τις διαδρομές των λεωφορείων του ΟΑΣΘ και θα δεις ότι δουλεύουν με την λογική της μακρόστενης Λωρίδας μια και η περιοχές εξυπηρετούνται με γραμμές Ανατολής – Δύσης και ανάποδα και λιγότερο με πιο πολύπλοκες, τύπου δακτυλίου. Δεν ξέρω την σχέση με την Θεσσαλονίκη αλλά η πόλη είναι κάπως έτσι ανεπτυγμένη και αυτός είναι ένα λόγος παραπάνω για την σύγκριση.
Σαφώς ο ΟΑΣΑ έχει και την Αττικό Μετρό αλλά αυτό σημαίνει ότι εξυπηρετεί με περισσότερα μέσα διαφορετικού κόστους ως προς την συντήρηση αλλά και τις υπόλοιπες ανάγκες, ενώ ο ΟΑΣΘ έχει μόνο λεωφορεία…
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θέλω να καταδείξω και που νομίζω ότι συμφωνείς και εσύ, είναι ότι δεν γίνεται σύγκριση

4. xBerliner - Μαΐου 10, 2008

«Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θέλω να καταδείξω και που νομίζω ότι συμφωνείς και εσύ, είναι ότι δεν γίνεται σύγκριση»
Συμφωνούμε απόλυτα.
Απλώς νομίζω ότι το έκανες με λάθος τρόπο και χάνεις το δίκιο σου.

ΥΓ1 Στη Θεσ/νίκη έζησα περίπου σχεδόν 10 χρόνια και την ξέρω καλά.
ΥΓ2 Νομίζω ότι στην ΑΘήνα έχουν διαφορετική τιμή εισητηρίου.


Sorry comments are closed for this entry

Αρέσει σε %d bloggers: