jump to navigation

Αντίο Μαρτίου 19, 2008

Posted by argos in Life.
trackback

Τον Άρθουρ Κλαρκ τον γνώρισα μέσα από μεταφρασμένα έργα του 30 χρόνια πριν. Νομίζω ότι το πρώτο που διάβασα ήταν η 2001 Οδύσσεια του διαστήματος. Την ταινία την είδα πολλά χρόνια αργότερα. Πρέπει να έχω σχεδόν όλα τα βιβλία του που μεταφράστηκαν στα ελληνικά. Ο θάνατός του έρχεται να μου θυμίσει την «γνωριμία» μας.

Όταν τον πρωτοδιάβασα ήταν σαν να είχα βρεί τον «μονόλιθό» μου. Από τότε πέρασαν 25 χρόνια όπου ανελιπώς διάβαζα  scifi. Τα τελευταία 5 χρόνια την έχω αμελήσει, με περιμένουν ακόμα τα βιβλία στοίβα.

Σ’ αυτόν χρωστάω και το ψευδώνυμό μου, παρ’ ότι προέρχεται από αρχαίο ελληνικό μύθο. Στο Imperial Earth (1975) ο Κλαρκ αναφέρεται σε κάποια συστοιχία ραδιοτηλεσκοπίων που «παρακολουθούν» το διάστημα και έχουν το κωδικό όνομα «Άργος» από τον μυθικό γιο της Ήρας που αποκαλούνταν και «Άργος, ο πάνθ ορά», αυτός που τα βλέπει όλα.

Είχα διαβάσει κάποτε ότι ένα από τα χειρότερα εμπορικά deal που είχαν γίνει ποτέ ηταν μεταξύ του Κλαρκ και μιας εταιρίας τηλεπικοινωνιών, δεν θυμάμαι ποιάς. Η εταιρία εκμεταλεύτηκε την ιδέα του για χρήση των δορυφόρων στις τηλεπικοινωνίες και του έδωσε «τιμής ένεκεν» μετοχές αξίας 200-300 δολαρίων, βλέπετε δεν παίζαν οι πατέντες τότε.

Μια λίστα με την βιβλιογραφία του υπάρχει εδώ

Τα αγαπημένα μου ήταν τα

Childhood’s End (1953)

The City and the Stars (1956)

Σχόλια

1. buzz - Μαρτίου 19, 2008

Αντίο (We are not alone)

«Ο θάνατός του [΄Αρθουρ Κλαρκ] έρχεται να μου θυμίσει την “γνωριμία” μας […] Σ’ αυτόν χρωστάω και το ψευδώνυμό μου, παρ’ ότι προέρχεται α…

2. Rodia - Μαρτίου 19, 2008

Το πρωτο που διαβασα (σε εκδοση ΒΙΠΕΡ, πριν πολλα χρονια) ηταν «ΟΙ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΟΙ» και ακομα θυμαμαι την ενταση που ειχε προκαλεσει στη φαντασια μου. Αγαπημενος συγγραφεας, αν και κατι εσπασε μεσα μου οταν κατηγορηθηκε για παιδοφιλια. Αληθεια η ψεμματα δεν εμαθα. Παντως, το εργο δεν χρειαζεται ταυτιση με το δημιουργο. Υπηρξε μεγαλος.

3. plagal - Μαρτίου 19, 2008

«Η πόλη και τ’ άστρα»… Τι ειπες τωρα φιλε….

4. Argos - Μαρτίου 19, 2008

Ροδιά, οι επικυρίαρχοι ήταν ο ελληνικός τίτλος του Childohood’s End. Στο link που παραθέτω από το BBC αναφέρεται ότι αθωώθηκε για την υπόθεση της παιδοφιλίας

Plagal εγώ δεν είπα τίποτα, αυτός τα είπε όλα 🙂

5. Rodia - Μαρτίου 19, 2008

Ευχαριστω. 🙂 Τι τρομερο να μη λαβαινει την ιδια εκταση (τουλαχιστον) η διαψευση με τη συκοφαντια! Κατι ηξερε ο Γκαιμπελς…
Τελικα, χανω πολλα που τα αγγλικα μου ειναι ελαχιστα, ε;

6. JustAnotherGoneOff - Μαρτίου 19, 2008

Κι εγώ θυμάμαι τους Επικυρίαρχους στην ίδια έκδοση που λέει η Ροδιά, από τα πιο συνταρακτικά βιβλία ΕΦ που έχω διαβάσει ποτέ μου, φυσικά πολύ ανώτερο από το 2001.

7. Oneiros - Μαρτίου 19, 2008

Ο ίδιος ο Clarke είχε επιλέξει το Songs of Distant Earth σαν το πιό χαρακτηριστικό του έργο και συμφωνώ’ με είχε αφήσει άναυδο εκείνο το βιβλιαράκι, που δανείστηκα καπλαντισμένο από την τότε βιβλιοθήκη του British Council, πριν 15 χρόνια. Ο Clarke μπορεί να μην ήταν ο πιό αγαπημένος μου συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας της γενιάς του, αλλά σίγουρα με σημάδεψε σαν αναγνώστη, και η διανόησή του άλλαξε τον κόσμο.

8. Oneiros - Μαρτίου 19, 2008

Btw, το άρθρο του BBC σχετικά με την απαλλαγή του από τις κατηγορίες για παιδοφιλία (είχαν γίνει από την Sunday Mirror, μιά μέρα πριν χριστεί σερ από τον Κάρολο). Όπως το λες, Ροδιά.

9. Vagelford - Μαρτίου 19, 2008

Το Childohood’s End με είχε τσαντίσει πολύ όταν το διάβασα. Ήταν πολύ μεγάλος.

10. Arthur C. Clarke: 1917 - 2008 « Black Cat, Red Cat - Μαρτίου 20, 2008

[…] Τα νεα του θανατου του Αρθουρ Κλαρκ τα πρωτομαθα απο τον Αργο. […]

11. αλέξανδρος ανδρουλάκης - Μαρτίου 20, 2008

Παρέα με τον Ασίμοφ, θα ξέρουν τώρα πόσο κοντα στην πραγματικότητα ήταν οι….φαντασίες τους.
Όσο για τους «Επικυρίαρχους», που είδα σ΄ένα παραπάνω σχόλιο της Ροδιάς , αξίζει πράγματι να τους διαβάσει κανείς για την εκπληκτική σύλληψη περί …διαβόλου.

12. ΦΟΥΛΑ - Μαρτίου 25, 2008

ΜΕΝΩ ΑΝΑΥΔΗ

ΑΜΑ ΣΑΣ ΑΠΑΥΤΩΝΑΝΕ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΣΑΣ ΤΟΤΕ ΙΣΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΑΤΕ ΤΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΨΥΧΟΥΛΑ,
ΑΛΛΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΣΑΣ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΣΑΣ ΑΓΓΙΖΕΙ ΜΟΝΟ Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ Η ΣΚΛΗΡΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΕΝΑ ΡΟΔΙΑ, ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.


Sorry comments are closed for this entry

