jump to navigation

Jailhouse Rock Απρίλιος 25, 2007

Posted by argos in Άτιμη Κοινωνία, Life, Thessaloniki.
trackback

Το 1996 ήταν η τρίτη φορά στην ζωή μου που δούλευα και με μισθωτή εργασία. Ενώ έχω ξεκινήσει να δουλεύω για την εταιρία, με καλεί το ΕΛΚΕΠΑ και μου ζητά να αναλάβω μια εκπαίδευση 40 ωρών στις φυλακές Διαβατών. Το αντικείμενο Aldus PageMaker σε ένα σεμινάριο «ηλεκτρονικής τυπογραφίας» για κοινωνικά ευάλωτες ομάδες, όπως οι φυλακισμένοι. Δεν είχαν σκοπό να μου το δώσουν αλλά οι μόνοι διαθέσιμοι εισηγητές ήταν η Ελένη Σταμούλη και εγώ. Η Ελένη ήταν γυναίκα, οπότε αποκλειόταν αφού το μάθημα θα γινόταν στις αντρικές πτέρυγες. Αυτό ποτέ δεν το κατάλαβα αλλά δεν πειράζει.

Δέχτηκα, τα λεφτά ήταν καλά, ήξερα ότι θα τα πάρω του Αγίου π….ου ανήμερα αλλά δεν πείραζε. Το απόγευμα, 4 η ώρα η αφεντομουτσουνάρα μου έξω από τις φυλακές Διαβατών.

Ήταν περίεργη η αίσθησή μου, περίπου ίδια όταν μετά από 9 χρόνια δίδαξα σε χρήστες ναρκωτικών. Έμπαινα σε έναν κόσμο που δεν γνώριζα, έπρεπε να κάνω το μάθημα χωρίς να τους προσβάλω. Αφού με οδηγήσανε μέσα από κάτι δαιδαλώδεις διαδρόμους, κατέληξα σε ένα χώρο, ειδικά διακσευασμένο για 20 άτομα. Ξεκίνησα μουδιασμένα. Πρώτη φορά εκτός των μαθητών είχα και επιβλέποντες, 2 ή 3, δεν θυμάμαι καλά, φύλακες.

Καθώς περνούσαν οι ώρες και οι μέρες έβρισκα τον τρόπο προσέγγισης των ανθρώπων. Όλοι τους ήταν αθώοι, εκτός από τον Σέρβο κατηγορούμενο για βιασμό. Ο μαύρος ήταν θύμα, γιατί όλοι οι μαύροι μοιάζουν για τους λευκούς και δεν ήταν αυτός που είχε τα ναρκωτικά, ήταν παρεξήγηση.

Σε κάποιο σημείο τους λέω να γράψουν αριθμό, με ρωτάνε ποιόν, λέω στην τύχη, «γράψε 28».

«Όχι», πετάγεται, ο άτυπος αρχηγός τους. «Όχι; Γιατί;» «Είναι το άρθρο που σε στέλνει φυλακή». Για ποιό αδίκημα σκέφτομαι, αλλά δε λέω τίποτα.

«Ε, καλά γράψε 23.»

«Μπράβο.»

«Γιατί;»

«Γιατί είναι το άρθρο που σε βγάζει από την φυλακή»

Καλά ρε πούστη μου, μονόπολυ παίζουμε; Έχω σιγουρευτεί ότι με δουλεύουνε, αλλά δεν πειράζει, έχουν ανάγκη από μια νίκη. Οι ώρες πέρασαν και έπρεπε να τους αποχαιρετήσω. Τους χαιρέτησα, με ευχαρίστησαν και ξεκινήσαμε σιγά σιγά για την έξοδο εγώ, για τα κελιά τους αυτοί. Στην διαδρομ, όπως κάθε φορά που έφευγα, χάζευα τους φυλακισμένους να κρέμονται σαν τσαμπιά από τα κάγκελα των διαδρόμων, μου φαινόντουσαν πάρα πολλοί, υπερβολικά πολλοί.

Ένας αρκετά πιο κοντός και χοντρός, από μένα φυλακισμένος μου μιλούσε όσο χάζευα και περπατούσα. Ήθελε να μάθει πόσο στοιχίζει το καλύτερο στοιχειοθετικό σύστημα για το σπίτι, 20, 30 εκατομμύρια;

Σταμάτησα τον κοίταξα καλά καλά, η φόρμα του ήταν λίγο μεγαλύτερη από το νούμερό του και έτσι από τα πόδια του φαινόταν μόνο η άκρη της σαγιονάρας.

«Εξαρτάται από το τι θέλεις να κάνεις, μπορεί και πολύ πιο φθηνά»

Μισόκλεισε τα πονηρά του μάτια και μου είπε :

«Να, θέλω να ¨παίρνω¨με μια κάμερα τα ομόλογα και μετά να τα τυπώνω»

Έμεινα κάγκελο, σαν αυτά που ήταν γύρω μου. Το μόνο που κατάφερα να πω ήταν » δεν πιστεύω να βρεις κατάλληλο χαρτί» για να εισπράξω μια πολύ άνετη απάντηση του στυλ «μη στεναχωριέσαι έχω άκρη. Σε 15 μέρες θα έχω βγει έξω ή θα με χώσουν  για 15 χρόνια μέσα. Αν βγω θα σου τηλεφωνήσω». Προχώρησε προς το κελί του και εγώ προς την έξοδο, ανάμεσα στους περίσσιους φυλακισμένους.

Έντεκα χρόνια μετά συνέπεσε και οι φυλάκισμένοι να διαμαρτύρονται και να εξεγείρονται αλλά και λύση να έχει βρεθεί για να βγουν λεφτά από ομόλογα. Ίσως ο «δικός» μου να είναι εκεί πάνω σε μια στέγη και να διαμαρτύρεται ζηλεύοντας παράλληλα την κομπίνα των δομημένων ομόλογων.

Υ.Γ. Δεν με πήρε ποτέ τηλέφωνο

Σχόλια

1. οουγκ - Απρίλιος 26, 2007

Δυστυχώς κάποιες περιπτώσεις έχουν εξελιχθεί τόσο άσχημα που δεν υπάρχει γυρισμός . Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως θα πρέπει κάτι καλύτερο να προσφέρεται στις φυλακές.

2. Exiled - Απρίλιος 26, 2007

Άμα ήταν πιο έξυπνος, θα έμπαινε σε ένα κόμμα ο «δικός» σου. Έπρεπε να το ξέρει από την αρχή. Αλλιώς δε θά ‘ταν μέσα.

3. gaios - Απρίλιος 26, 2007

The big mistake in your story is that the guards let you go from Diabata prison.

4. Oneiros - Απρίλιος 27, 2007

Εκπληκτική ιστορία, θέλουμε περισσότερες τέτοιες (θύμισέ μου να γράψω κι εγώ κάποια στιγμή την εμπειρία μου από IT support σε φυλακή).


Sorry comments are closed for this entry

